Ben jij een gepassioneerde wijnhandelaar, maar bots je dagelijks op de beperkingen van je huidige software? Dan ben je niet alleen. Misschien herken je één van deze situaties:
- Je gebruikt aparte systemen of Excel voor boekhouding, CRM, webshop en marketing, en alles bijhouden is een administratieve nachtmerrie.
- De koppeling tussen je webshop en kassasysteem kost handenvol geld.
- Promoties, kortingen en klantenkaarten zijn moeilijk te beheren over al je verkoopkanalen heen.
- De markt evolueert snel, met vraag naar nieuwe wijntrends zoals natuurwijn of alcoholvrije alternatieven en nieuwe klantsegmenten zoals twintigers of premium klanten. Maar hoe speel je daar efficiënt op in?
De oplossing? Eén geïntegreerd platform: Odoo
Voor kmo’s in de wijnhandel is de keuze eigenlijk eenvoudig:
1. Kies voor een All-in-One bedrijfssoftware

Er bestaan verschillende aanbieders van geïntegreerde bedrijfssoftware, maar Odoo biedt een unieke combinatie van alle getoonde functionaliteiten, dit in één gebruiksvriendelijke omgeving.
De anderen bieden vaak maar een deel van de puzzel. Bijvoorbeeld geen geïntegreerd e-commerce, website of event beheer. Of ontbreken van kassa of financieel beheer.
Odoo heeft het hele plaatje, aan een competitieve prijs. (Lees ook onze blog: Odoo, de slimme keuze)
2. Kies een Odoo-partner die de wijnsector écht begrijpt
Wijn is niet hetzelfde als ‘dranken’. En dat verschil begrijpen, maakt een wereld van verschil. Connect365.be combineert 10 jaar ervaring in de wijnhandel met 35 jaar expertise in bedrijfssoftware. We weten dus waar we over praten.
Wat maakt de wijnhandel zo specifiek?
- Wijn
= jaargang én merkherkenning: Denk aan je (jaarlijkse) Barolo DOCG
2019 die vervangen wordt door de 2020-oogst. De smaak en prijs
veranderen, maar klanten beschouwen het als “dezelfde wijn”. We helpen je dit
slim te beheren.
- Keuzecomplexiteit:
Klanten kiezen niet enkel op wijnnaam, maar op druif (Chenin Blanc, Tempranillo), regio (Ribera del Duero, Elzas), kleur, stijl (brut nature, rosé), of food-pairing (Albarinho met venusschelpjes). Dankzij Odoo kan je webshop perfect filteren op vele kenmerken. - Accijnzen
= nachtmerrie zonder goed systeem: Een Champagne in een
magnum fles heeft een ander accijnstarief dan een fles rosé wijn uit de
Provence. Odoo automatiseert dit, inclusief rapportering en wekelijkse
aangiftes.
- B2C én B2B combineren: Je levert zowel aan particuliere klanten als aan restaurants, bedrijven, verenigingen of wijnclubs. Vaak vragen die persoonlijke offertes, volumes en prijzen. In Odoo beheer je dat centraal en transparant.
Wijn is geen fles, maar een beleving!
Of het nu gaat om een Champagne Brut voor een huwelijksfeest, een frisse Vermentino uit Sardinië op een zonnig terras of een krachtige Malbec uit Mendoza bij een barbecue wijn is emotie.
Wijnhandelaars bouwen rond die beleving met degustaties, food-pairings in samenwerkingen met horeca, ontmoet de wijnboer, enz. Met Odoo organiseer je evenementen, verstuur je nieuwsbrieven, beheer je registraties en analyseer je resultaten — alles in één applicatie.
Goed nieuws!
Odoo werkt aan een specifieke oplossing voor de wijnsector.
Binnenkort beschikbaar!
wij volgen het op de voet.

Wil je weten hoe Odoo jouw wijnhandel kan transformeren?
Plan een afspraak in mijn agenda of vraag meer info